Karjeras izglītības pasākumi 2018./2019.

Veiksmīgas uzņēmējdarbības noslēpumi

Uzņēmējs Uldis Pīlēns savā grāmatā “(mans) uzņēmēja kods” norāda, ka sabiedrības potenciāls uzņēmējdarbībai ir aptuveni 4% līmenī. Atsevišķās valstīs un īpaši labvēlīgos apstākļos šis procents varētu pieaugt, augstākais, līdz 6%.

Uzņēmēja darbs nav viegls. Neviens uzņēmuma vadītājs nevar darbu iesākt 8.00. rītā un 17.00. pēcpusdienā aizslēgt sava kabineta durvis, lai dotos mājās un nedomātu par savu uzņēmumu līdz nākošās dienas 8.00. rītā. Uzņēmuma vadīšana prasa daudz laika, finansiālus ieguldījumus, augsta līmeņa komunikācijas prasmes, kritisku domāšanu, spēju plānot un daudzas citas svarīgas prasmes, taču viens no svarīgākajiem aspektiem – uzņēmējam ir “jādeg par savu lietu”. Ja darbs nesagādā gandarījumu par paveikto un aizvien nerodas idejas par attīstību, tad uzņēmumu būs grūti dēvēt par veiksmīgu.

Karjeras izglītības pasākumā “Veiksmīgas uzņēmējdarbības noslēpumi” Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas skolēniem tika dota iespēja apmeklēt divus Latvijas uzņēmumus, kuri ar panākumiem darbojas jau vairāku gadu garumā, tādā veidā gūstot ieskatu par uzņēmējdarbību kā savas karjeras veidošanas iespēju.

Uzņēmumā “Madara” skolēni apskatīja kosmētikas produktu ražotni, proti, ražošanas procesu no formulu izstrādes līdz kosmētikas pildīšanai pudelītēs, kā arī  uzzināja, kādu profesiju pārstāvji uzņēmumā strādā. Attiecībā uz uzņēmuma “veiksmes formulu”, skolēni noskaidroja, ka tā produkcijā tiek izmantotas vistīrākās, drošākās un iedarbīgākās sastāvdaļas, kā arī tiek izmantots dabai draudzīgs iepakojums.

“Karameļu darbnīcā” skolēni uzzināja, ka šī uzņēmuma veiksmes “atslēga” ir sniegt klientiem iespēju iegādāties un baudīt saldumus bez sintētiskām piedevām, pierādīt, ka ir iespējams radīt dabīgas karameles ar izcilu garšu. Arī katram skolēnam bija iespēja piedalīties karameļu izgatavošanas procesā un izveidot savu karameli, pirms tam noskatoties karameļu tapšanas paraugdemonstrējumus.

Ekskursijā piedalījās talantīgi, radoši un uzņēmīgi jaunieši, kuri ikdienā daudzkārt ir pierādījuši, ka nākotnē varētu būt veiksmīgi uzņēmēji. Ļoti ceram, ka vismaz daļa jauniešu šo karjeras ceļu izvēlēsies kā savējo.

Pasākums tika organizēts Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/1/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

6 8 (1) 9 (2) 12 (1)

Darba dzīve lielā organizācijā

Kuģis ir viens no senākajiem pārvietošanās un kravu pārvadāšanas transportlīdzekļiem. Visas profesijas, kas saistās ar kuģošanu pa jūrām uz tālām zemēm, vienmēr ir pārstāvējuši dēkaiņi, piedzīvojumu meklētāji, taču tajā pašā laikā drosmīgi un atbildīgi cilvēki, jo došanās jūrā vai okeānā ir riskanta un bīstama nodarbe.

Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas skolēniem bija iespēja apmeklēt Rīgas brīvostu un iepazīt daudzās un dažādās profesijas, kas tur tiek pārstāvētas, kā arī noskaidrot, kā tas ir – strādāt tik lielā organizācijā. Pasākuma ietvaros skolēniem tika ļauts uzkāpt uz kuģa “Varma”, apskatīt tā klāju un citas telpas, aprunāties ar kapteini un noskaidrot interesējošos jautājumus par darbu uz kuģa un ostā.

Ekskursijas otrajā daļā skolēni apmeklēja “Modern Times Group” jeb “MTG Latvia” televīziju, ko vairāk pazīstam kā mājvietu tādiem populāriem televīzijas kanāliem kā “LNT”, “TV3” un citiem. Šī pasākuma ietvaros skolēniem tika dota iespēja iepazīt šajā uzņēmumā pārstāvētās profesijas, iejusties ziņu moderatora “ādā”, paviesojoties ziņu studijā un iegūt atbildes uz jautājumiem par to, kā top dažādi raidījumi. Tā kā “MTG” ēkā atrodas arī radio “STAR FM” studija, skolēniem radās iespēja redzēt, kāda ir darba vide radio un kā strādā pazīstamās radio personības Māris Grigalis un Maija Rozīte – Krištopane.

Cerams, ka nākotnē kāds no Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas skolēniem būs redzams TV ekrānos vai kļūs par kapteini Rīgas brīvostas kuģim, jo, kā norādīja paši skolēni, ekskursija bija iedvesmojoša un atklāja daudz jaunas informācijas par dažādām profesijām, kuras skolēni vēlētos apgūt, tādā veidā īstenojot savus karjeras sapņus.

Pasākums tika organizēts Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/1/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

19 16 14 (1) 3 (2)

Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā viesojas Kanādas vēstnieks, diplomāti un militārpersonas

  1. gada 28. novembrī Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā notika nozīmīgs pasākums – skolā viesojās Kanādas vēstnieks Kevins Rekss un delegācija, kuras sastāvā bija Kanādas diplomāti un militārpersonas: Kanādas Aizsardzības atašejs pulkvedis Maiks Mainors un Majors Maikls Pībls. Lekcijas laikā ģimnāzijas skolēniem tika sniegta būtiska informācija par Kanādas valsti un tās lomu Latvijas aizsardzības nodrošināšanā NATO paplašinātās klātbūtnes ietvaros jeb par to, kā Kanādas bruņotie spēki latviešiem palīdz aizsargāt Latviju.

Jāpiebilst, ka vēsturiski Kanāda nedz de facto, nedz de iure neatzina Latvijas pievienošanu PSRS. Kanāda bija arī viena no tām valstīm, kura aktīvi atbalstīja Krievijas karaspēka izvešanu no Baltijas valstīm, turklāt jau okupācijas laikā nosodīja padomju režīma politiku un atbalstīja Latviju  ANO ietvaros (Ārlietu ministrijas informācija).

Sarunā ar viesiem ģimnāzijas jaunieši noskaidroja, kādas ir viņu iespējas, kas radušās, sadarbojoties Latvijas un Kanādas valstīm. Analizējot mūsu republikas militāro jomu, pulkvedis M. Mainors norādīja, ka latviešiem ir jābūt lepniem par savu armiju, jo tajā strādā profesionāli un ļoti labi sagatavoti karavīri, tāpēc jaunieši, kuriem interesē militārā joma, var nopietni apsvērt karjeras veidošanu profesionālajā dienestā. Sarunā skolēni noskaidroja arī to, kādi šobrīd ir lielākie draudi Eiropai, uz ko tika sniegta atbilde, ka viens no būtiskākajiem ir populisms, tā akcentējot, cik ļoti svarīga ir prasme kritiski izvērtēt informāciju, ko ikdienā lasām un dzirdam sabiedriskajā telpā.

Noderīgu informāciju ieguva arī tie jaunieši, kuri darbojas jaunsardzē, jo, kā norādīja pulkvedis M. Mainors, šobrīd tiek izskatītas iespējas par apmaiņas programmas īstenošanu starp Latvijas jaunsardzi un Kanādas kadetiem. Jācer, ka iecere īstenosies, jo jauniešiem tā būtu brīnišķīga iespēja iepazīt šīs valsts pieredzi un paplašināt redzesloku.

Tikšanās laikā ģimnāzijas skolēni noskaidroja arī to, ka ir iespēja piedalīties apmaiņas programmās izglītības jomā (www.educanada.ca), kā arī saņēma atbildes uz citiem interesējošiem jautājumiem.

Paldies Kanādas vēstniecības sabiedrisko attiecību speciālistei Aijai Matulei par iespēju organizēt šo tikšanos Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā.

4 (2) 2 (3) 1 (4)

ZINI: Eiropas iespējas jauniešiem!

Pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā, iedzīvotājiem, tostarp arī jauniešiem, ir pavērušās dažādas izglītības, darba, karjeras veidošanas un daudzas citas iespējas. Šobrīd šo iespēju ir tik daudz, ka visam pat ir grūti izsekot līdzi. Lai jaunieši vairāk uzzinātu par savām iespējām Eiropā, būtu aktīvāki un mobilāki, izglītotos  dažādās  neformālajās nodarbībās, Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā viesojās Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras pārstāve Evelīna kopā ar brīvprātīgā darba veicējiem no Austrijas, Francijas un Armēnijas, un informēja par dažādām aktivitātēm, kurās jaunieši var iesaistīties Erasmus+ programmas ietvaros.

Nodarbībā jaunieši noskaidroja, kā var aizbraukt uz jebkuru Eiropas valsti (un ne tikai), lai iepazītu viņu kultūru, lai kopā ar citiem jauniešiem veidotu notikumus, ko būs vērts atcerēties visu turpmāko dzīvi, lai izietu savu pirmo darba praksi, lai piedalītos brīvprātīgo darbā, lai ceļotu pa Eiropu, piedalītos apmaiņas programmās…

Cienājoties ar pasākuma vadītāju sagatavotajiem gardumiem, skolēni iesaistījās sarunā ar brīvprātīgajiem un noskaidroja dažādus interesējošus jautājumus par viņu dzīvi Latvijā, motivāciju iesaistīties brīvprātīgo darbā un tā sniegtajām iespējām karjeras attīstībā.

Visi jaunieši, kurus interesē dažādu valstu un kultūru iepazīšana, mācības ārzemēs, dalība apmaiņas programmās un ceļošana, vairāk informācijas var iegūt vietnē: www.jaunatnei.gov.lv

4 (1) 2 (1) 1 (3)

 

“Gods kalpot Latvijai!” – ar šādu vadmotīvu Nacionālie bruņotie spēki sargā mūsu ģimenes, tautu un valsti no agresijas. Lai jaunieši gūtu nelielu ieskatu karavīra un citu militārās jomas profesiju ikdienā, Patriotu nedēļas ietvaros, kas norisinājās no 11.-18. novembrim, Zemessardzes 36.Kaujas atbalsta bataljons organizēja sacensības “Savas valsts patriots”. Tajās piedalījās 6 komandas no Rēzeknes pilsētas un novada skolām. Liels prieks un lepnums bija par to, ka Rēzeknes Valsts 1. ģimnāziju pārstāvēja divas komandas.

Sacensību ietvaros dalībniekiem nācās veikt dažādus uzdevumus. Savu fizisko varēšanu varēja parādīt, izpildot spēka vingrinājumus, savukārt, topogrāfijas zināšanas izkristalizējās, nosakot azimutu, attālumu un orientējoties dabā. Tāpat bija jāprot pārvarēt dažādus šķēršļus ar tūrisma elementu palīdzību. Jaunieši varēja pārbaudīt savu prasmi lietot ieročus, šaujot ar pneimatisko šauteni un metot mērķī mācību granātu, kā arī piedalīties uzdevumos ar militārā ekipējuma izmantošanu.

Izglītojamajiem šī bija brīnišķīga iespēja noskaidrot, kādas ir karjeras iespējas militārajā jomā, kā arī piedalīties sportiskās aktivitātēs, tādā veidā popularizējot veselīgu dzīvesveidu savu vienaudžu vidū.

Sacensībās “Savas valsts patriots” Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas 11. klašu komanda, kuru pārstāvēja Dairis Caunītis – Augstkalns, Līga Madara Arcimoviča, Krista Circene,  Katrīna Grietiņa, Lauris Stikuts, Reinis Strankaļs, Edvīns Gaveika un Jevgeņijs Paramonovs ieguva godpilno otro vietu!

  1. klases komanda, kuru pārstāvēja Lāsma Novika, Rianda Kirejeva, Santa Springa, Aivars Mosāns, Meinards Naglis, Alens Taškāns, Ervīns Zlatkus un Emīls Zeltiņš ieguva godpilno trešo vietu!

Paldies skolotājiem Vitai Seņkānei un Jānim Keišam par būšanu kopā ar jauniešiem, viņu atbalstīšanu un uzmundrināšanu, veicot sacensību uzdevumus.

 

Apsveicam jauniešus ar gūtajiem panākumiem! Mēs ar jums lepojamies!

14 13 12 11 4 2

“Mana sirdslieta jeb, kā izveidot veiksmīgu karjeru, darot to, ko mīli”

Karjeras veidošana ir viens no atbildīgākajiem procesiem visa cilvēka mūža garumā. Iesākumi tam meklējami jau skolas laikā, jo tieši izglītības iestādē ir liekami pamati veiksmīgai karjeras attīstībai. 2018. gada 6. novembrī Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā notika karjeras izglītības pasākums “Mana sirdslieta jeb, kā izveidot veiksmīgu karjeru, darot to, ko mīli”, kuru vadīja interaktīvās apmācības “Start Strong”  treneris Andris Arhomkins.

Nodarbības sākumā tās vadītājs aicināja jauniešus izvirzīt jautājumus, uz kuriem viņi vēlētos noskaidrot atbildes semināra laikā. Šobrīd jauniešiem aktuālas ir šādas lietas:

  • Kā saprast, ko darīt tālāk?
  • Kur ņemt naudu savu sapņu īstenošanai?
  • Vai skola palīdz karjeras veidošanā?
  • Kur pagriezt fokusu? Kuram mācību priekšmetam pievērst lielāku vērību?
  • Kā saprast, ko tu dzīvē vēlies darīt?
  • Kā saskatīt iespējas?
  • Ko darīt ar savu dzīvi?

Domājot par karjeras veidošanu, ir būtiski atskatīties bērnībā. Lai cik neticami tas šķistu, taču vecāki, noraugoties savu bērnu rotaļdarbībā, var pamanīt būtiskas norādes par bērnam atbilstošāko profesiju vai prasmēm, kuras varētu būt nepieciešamas konkrētā nodarbošanās jomā. Semināra vadītājs A. Arhomkins aicināja arī jauniešus padomāt par to, kas bija tā lieta, kas bērnībā ikkatru no viņiem aizrāva visvairāk, jo tas ir pirmais rādītājs piemērotībai kādā profesionālajā jomā.

Nākošais solis savas karjeras veidošanā, ieklausoties sirdsbalsī, ir padomāt par nodarbēm, kuras jaunietis varētu veikt stundām ilgi un atgriezties pie tām vēl un vēl. Vai tā ir grāmatu lasīšana? Varbūt mīļākā nodarbe ir riteņbraukšana? Iespējams vislielāko prieku sagādā gardas maltītes pagatavošana savai ģimenei un draugiem? Veiksmīgas karjeras pamatā ir darbs, kas sagādā prieku, neraugoties uz problēmām, kuras var rasties. Šādā darbā problēmas ir tikai jauns izaicinājums, jaunu mērķu sasniegšana. Tās nerada nolemtības izjūtu un daudz negatīvu emociju.

Rodot atbildi uz jautājumu: “Kas ir mana mīļākā nodarbošanās?”, ir jāpadomā par to, kuriem cilvēkiem vajag tavas prasmes. Šajā gadījumā nav jāmeklē atbilde uz jautājumu: “Vai manas prasmes vispār kādam ir vajadzīgas?”, jo atbilde uz šo jautājumu ir pozitīva – ikviena cilvēka prasmes kādam ir vajadzīgas, vien ir jāatrod – kuram tieši. Meklējumu ceļi var būt dažādi, bet populārākais veids, kā parādīt apkārtējiem, ka tu kaut ko proti, ir veicot brīvprātīgo darbu. Protams, ir jāsaprot, ka panākumi var nebūt uzreiz un grandiozi, taču tie noteikti atnāks, ja cilvēks darīs to, kas viņam sagādā prieku un ar savu darbu palīdzēs apkārtējiem. Skolas laiks tam ir vispiemērotākais, jo jaunietim lielākoties vēl nav jārisina jautājumi, par kuriem domā pieaugušie. Jaunietis savu laiku var mērķtiecīgi veltīt karjeras veidošanai, solīti pa solītim tuvojoties panākumiem. Galvenie atslēgas vārdi šajā procesā ir ENTUZIASMS, ENERĢIJA un SMAIDS. Darba devēji norāda, ka darbiniekam var iemācīt jebko, tikai ne trīs iepriekš minētās lietas un to trūkums darba procesu ievērojami apgrūtina.

Skola ir brīnišķīga vieta ar to, ka skolēni tajā pilnā mērā var izmēģināt un pārbaudīt savu varēšanu dažādās profesijās. Ja interesē žurnālistika, ir iespēja veidot skolas avīzi. Fotomākslas cienītāji savas prasmes var apliecināt, iemūžinot dažādus pasākumus, savukārt skolēni ar organizatora dotībām pasākumus var organizēt. Pieredze un zināšanas, kas tiek gūtas šajos darbiņos ir neatsveramas, bet vispozitīvākais ir tas, ka jaunietis neizšķiež savu laiku, jo uzreiz var pārliecināties par savu piemērotību kādai konkrētai profesijai.

Piedaloties praktiskos uzdevumos semināra laikā, jaunieši guva apstiprinājumu tam, cik svarīgi ir ieklausīties savā sirdsbalsī, jo tā sniedz visprecīzākās atbildes uz jautājumiem, kurus mēs visi sev uzdodam dzīves laikā.

Pasākums tika organizēts Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/1/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros

DSC_0388 (1)

“Kā top radio raidījums?”

Kurš gan no mums nav klausījies radio? Braucot mašīnā fonā mēdz skanēt mīļākā radio stacija ar mūziku un raidījumiem, kas katram no mums ir saistoši. Arī sabiedriskajā transportā nereti klausāmies radio, ko izvēlējies šoferis. Radio ieslēdzam arī daudzos citos dzīves brīžos, jo tas stāsta par dažādiem notikumiem, informē par jaunākajām aktualitātēm un ļauj paklausīties kādu veco labo skaņdarbu vai uzzināt, kas mūzikā jauns.

  1. gada 13. novembrī Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā norisinājās karjeras izglītības pasākums “Kā top radio raidījums?”, kuru vadīja Latvijas Radio Latgales Multimediju studijas multimediju satura redaktore Leila Rasima.
  2. Rasima dalījās savos iespaidos par darbu radio – tā ir dinamiska vide, kas no cilvēka prasa spēju strādāt ar lielu informācijas daudzumu, radošumu un izcilas komunikācijas prasmes. Darbs radio ir piemērots cilvēkiem, kuriem patīk izaicinājumi, kā arī prieku rada saskarsme ar cilvēkiem. Radot jaunu stāstu, ir jāprot to aiznest klausītājiem saprotamā veidā, tāpēc lieti noder dažādas tehniskas iemaņas, kas palīdz apstrādāt informāciju.

Pasākuma ietvaros izglītojamie tika informēti par konkrētiem darbības soļiem, kurus nepieciešams īstenot, lai izveidotu tādu radio raidījumu, kurš būs interesants un klausītājiem aktuāls. Šajā procesā ir ļoti svarīgi izvirzīt mērķi jeb atbildēt uz jautājumu, kādēļ tāds raidījums vispār ir nepieciešams. Tāpat ir jāzina atbildes uz jautājumiem:

  • Kas raidījumu klausīsies?
  • Kāda būs raidījuma tematika?
  • Kādi instrumenti ir nepieciešami, lai raidījumu izveidotu (vieta, laiks, resursi)?
  • Kāds būs raidījuma nosaukums un kas to vadīs?

Pasākuma laikā jaunieši tika aicināti piedalīties uzdevumā – izveidot sava radio raidījuma koncepciju, izklāstot, kādu informāciju viņi tajā iekļautu un kādus tematus vēlētos apskatīt, ja būtu tā producenti. Leila Rasima norādīja, ka jauniešu sniegtās idejas tiks izmantotas ierosmei reālu radio rubriku izveidē, jo tēmas ir saistošas viņas pārstāvētajam raidījumam “Pīci breinumi”.

Pasākums tika organizēts Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/1/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

DSC_0471 (1) DSC_0469 (1) DSC_0483 (1) DSC_0491 (1)

“Pieprasītākās nākotnes profesijas”‘

 

Informācijas tehnoloģijas kļūst par jomu, bez kuras vairāk nevaram iedomāties savu dzīvi. Tās ir ienākušas mūsu ikdienā ne tikai, strādājot ar datoru un izmantojot to mācībās, bet arī maksājot rēķinus, izmantojot e-pakalpojumus, pat iekārtojot viedās mājas un izmantojot robotus, kas mūsu vietā izslauka putekļus.

Lielākais vairums nākotnes profesiju nav iedomājamas bez informācijas tehnoloģijām, tāpēc, lai iepazītu šo jomu tuvāk, Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas izglītojamie šī gada 1. novembrī apmeklēja IT uzņēmumu “Accenture”, kurā iepazina dažādas profesijas, kas šajā uzņēmumā tiek pārstāvētas, vislielāko vērību, protams, pievēršot programmētāja profesijai. Jauniešiem bija iespēja apskatīt mūsdienīgāko IT uzņēmumu Latvijā un noskaidrot atbildes uz jautājumiem par tā darbību, karjeras un izaugsmes iespējām, arī par uzņēmuma vērtībām un darba dzīvi kopumā.

Mācību ekskursijas otrajā daļā izglītojamie apmeklēja lidostu “Rīga”, kur iepazina dažādas profesijas, kas popularitātes ziņā neatpaliek no IT jomas profesijām, jo avio nozare arī kļūst par cilvēku dzīves neatņemamu sastāvdaļu. Tā kā jauniešus saista gan pilota, gan stjuarta un citas profesijas, kas tiek pārstāvētas lidostā, tad viņiem tika dota iespēja noskaidrot svarīgāko informāciju par to, kāda ir darba ikdiena šo profesiju pārstāvjiem.

Dalībnieku atsauksmes par šo karjeras izglītības pasākumu lasāmas turpmākajās rindās:

  • Man patika šī ekskursija. Tā bija nedaudz citādāka no tām, pie kurām esam parasti pieraduši, jo šeit mēs vairāk iemācījāmies. Nebiju pirms tam neko dzirdējusi par “Accenture” un par programmētāja profesiju lielākoties bija diezgan stereotipiski uzskati – sēdēšana ofisā pie datora caurām dienām. Mani uzskati tika stipri mainīti. Uzzināju, ka ļoti svarīgs ir darbs komandās un komunikācija, ka ir iespēja ceļot un izmantot jaunākās tehnoloģijas. Tavs darbs tiek arī novērtēts pat globālā mērogā, un ir laiks arī citām aktivitātēm.

Man, kā cilvēkam, kurš nekad nav lidojis, bija interesanti novērot visus procesus lidostā. Sapratu, ka ļoti nepieciešamas  ir angļu valodas, matemātikas un fizikas zināšanas pilota profesijai, un ka stjuarte nav tikai ēdienu iznēsātāja. (Ginta)

 “Accenture” uzņēmumā mēs iepazinām IT jomā strādājošo ikdienu, kā arī – kādi bonusi un plusi pienākas šeit nodarbinātajiem cilvēkiem. Man ļoti patika grupu darbs, kurā bija jāuzraksta kāda ikdienas problēma un jācenšas šo problēmu atrisināt. Šim darbam bija nepieciešams daudz radošu un inovatīvu ideju.

Ekskursija pa lidostu un tās teritoriju bija ļoti izglītojoša. Lai arī lidostā esmu jau bijusi, es tāpat ieguvu daudz jaunas informācijas. Šī ekskursija bija ļoti lietderīga un lika man aizdomāties par manas nākotnes profesijas izvēli. (Lauma)

 Šī bija viena no labākajām ekskursijām manā dzīvē, jo savu nākotni es vēlos saistīt ar IT nozari. Šī biroja darbinieki ar savām prezentācijām un stāstiem mani ļoti pozitīvi ietekmēja, tas deva milzīgu stimulu virzīties uz priekšu un nepadoties. Pateicoties šai ekskursijai man radās liels mērķis – kļūt par vienu no šī uzņēmuma darbiniekiem. Es darīšu visu iespējamo, lai šo mērķi sasniegtu. Es nebiju domājis, ka kaut kas tāds Latvijā ir iespējams, un, pateicoties šai ekskursijai es pārdomāju doties dzīvot un strādāt ārzemēs.

Lidostā pirmo reizi dzīvē radās iespēja iziet pilnu drošības pārbaudi. Ļoti patika brauciens pa lidlauku, kur es biju pārsteigts, redzot tik lielas lidmašīnas un novērojot darbinieku darbu, kas ir patiešām grūts un atbildīgs. (Rolands)

 Uzņēmumā “Accenture” man ļoti patika, jo ļoti sīki un konkrēti izstāstīja par profesijām, kas tur tiek pārstāvētas. Mums demonstrēja dažādas programmas un tehnoloģijas, kuras izveidotas šajā IT birojā.

Ekskursija lidostā bija interesanta, jo mums izstāstīja par dažādām profesijām, par lidmašīnām, bagāžas pārvešanu no vienas valsts uz otru. Šī ekskursija bija viena no interesantākajām, kurā es piedalījos. (Ervīns)

 “Accenture” darbinieki bija tik pozitīvi un atvērti! Man bija ļoti interesanti, jo nezināju par tādu uzņēmumu. Pārsteidza viņu pašu uzmeistarotais robots, tas bija super! Šis uzņēmums ir izaugsmei un te strādāt būtu patīkami. Darbinieki radīja interesi tieši par karjeru IT jomā.

Lidosta tiešām ir iespaidīga. Mēs redzējām kā nolaižas lidmašīnas (es nekad nebiju redzējusi to tik tuvu). Uzzināju, ka degvielu lidmašīnai lej spārnā, redzēju, kur pēc lidojuma iet VIP personas. Biju pārsteigta par pilota algu un vairāk uzzināju, kur var mācīties par stjuarti. (Lāsma)

 Man ļoti patika tas, kā “Accenture” uzņēmuma darbinieki pasniedza mums informāciju, spēja atbildēt uz visiem mūsu uzdotajiem jautājumiem, pat iedeva mums radošo darbu, kurā mēs varējām izpausties. Atmosfēra bija ļoti mājīga. Darbinieki bija pozitīvi, ejot garām visi uzsmaidīja. Es agrāk nebiju daudz dzirdējusi par IT jomas profesijām. Uzzināju daudz ko jaunu un interesantu. Man patika.

Lidostas darbinieks bija ļoti zinošs, viņš saprata par ko runā un spēja atbildēt uz visiem jautājumiem. Mūs izvadāja pa visu lidostu un izvizināja pa lidlauku. Tas bija iespaidīgi. (Rianda)

 Pasākums tika organizēts Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/1/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros

33 25 9 8 7 1 (2)

 

“Karjeras nedēļa” Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijā

2018. gada oktobrī visā valstī norisinājās “Karjeras nedēļa”, kuras laikā visu Latvijas skolu izglītojamajiem tika dota iespēja piedalīties dažādos karjeras izglītības pasākumos.

Rēzeknes skolu jaunieši, tostarp Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas skolēni 8. oktobrī piedalījās diskusijā “Vadi savu karjeru pats?”, un dažādus jautājumus saistībā karjeras attīstīšanu un veidošanu pārrunāja ar Dziesmu svētku virsdiriģentu Intu Teterovski, kā arī zirgu audzētavas “Klajumi” īpašnieci Ilzi Stabulnieci. Abi pieredzes bagātie cilvēki dalījās savās domās par to, kas ir svarīgākie aspekti cilvēka darba dzīvē, lai tā būtu piepildīta un radītu iespējami daudz pozitīvu emociju.

Pamatskolas posma skolēni “Karjeras nedēļas” laikā piedalījās pasākumā “Es vēlos būt”. Tā kā šajā vecumposmā ir būtiski sākt pētīt sevi dažādos ar karjeras veidošanu saistītos aspektos, caur dažādiem uzdevumiem un aktivitātēm skolēni mācījās apzināties savas stiprās un vājās puses, pievērsās interešu un spēju izpētei, trenēja sadarbības prasmes un centās rast atbildi uz jautājumu “Kas es vēlo būt?”.

Karjeras nedēļas ietvaros Rēzeknes Valsts 1. ģimnāziju apmeklēja militārās jomas pārstāvji, lai informētu par karjeras iespējām valsts aizsardzībā. Pasākuma laikā izglītojamajiem bija iespēja pārbaudīt savas spējas, piedaloties vienā no fiziskās sagatavotības uzdevumiem un noskaidrot savu atbilstību prasībām, kas ir izvirzītas, lai varētu uzsākt dienestu Nacionālajos bruņotajos spēkos vai Nacionālajā aizsardzības akadēmijā.

Tiem Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzijas izglītojamajiem, kurus interesē karjeras veidošana medicīnā, bija iespēja apmeklēt SIA “Rēzeknes slimnīca” un tikties ar tās valdes priekšsēdētāju Maritu Zeltiņu, slimnīcas veselības aprūpes vadītāju dr. Inesi Driķi un ķirurgu dr. Raivi Gailumu.

Pasākums tika organizēts, lai skolēni noskaidrotu  visu interesējošo informāciju par medicīnas studiju procesu augstskolā, kā arī par ārsta ikdienas darbu. Savukārt M. Zeltiņa jauniešus informēja par iespējām jau skolas laikā sākt veidot karjeru medicīnas jomā, kā arī par pašvaldības atbalstu medicīnas studentiem, kuri pēc universitātes absolvēšanas ir gatavi uzsākt darba gaitas tieši Rēzeknes slimnīcā.

Ar prieku jāsecina, ka pasākumi ir ļāvuši skolēniem gūt lietderīgu informāciju par konkrētām profesijām un izvērtēt savu varēšanu karjeras veidošanā konkrētā jomā.

dav

dav

IMG_3266

IMG_3268